یک ضد انگل طبیعی با خواص بسیار

یک ضد انگل طبیعی با خواص بسیار

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

پوست درخت بلوط خواص درمانی منحصر به فردی دارد.

درختان بلوط عمری طولانی دارند که گاه به دو هزار سال نیز می ‌رسد؛ در ایران گونه‌ های بسیاری از آن بومی رشته‌ کوه‌ های البرز و زاگرس هستند. چوب این درخت از مرغوب ترین چوب ‌هاست.
بسیاری از ما از سابقه ی درخشان بلوط در پزشکی بی خبریم؛ قرن هاست که از خواص دارویی پوست درخت بلوط استفاده می شود و علم مدرن هم به ما کمک می کند تا درک بهتری از مواد فعال این گیاه بدست آوریم. پوست درخت بلوط یک ماده ی قابض قوی است و به توقف خونریزی های داخلی کمک می کند، ادرارآور، ضد تهوع و ضداستفراغ، تب بر و ضدسم است.
پوست درخت بلوط حاوی 15 تا 20 درصد تانن است که بیشتر خواص آن به دلیل وجود همین ماده ی فعّال است. کورستین دیگر ماده ی فعال موجود در پوست این درخت است.  تانن با پروتئین بافت ها ترکیب می شود،‌ آنها را قوی تر می کند و در برابر حمله ی باکتری ها و عفونت ها مقاوم می سازد. این خاصیت باعث می شود که پوست بلوط برای مشکلات مربوط به معده و گوارش و سلامت پوست مفید باشد. کورستین به استحکام رگ های خونی کمک می کند.
پوست بلوط حاوی مواد معدنی منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن و روی و ویتامین B12 و مواد مغذی دیگری است که می توانند به درمان برخی از بیماری ها کمک کنند.

خواص پوست بلوط

قابض

این گیاه یکی از قوی ترین گیاهان قابض است. پوست این درخت به استحکام بیشتر رگ های خونی و سفت شدن بافت ها کمک می کند و برای مشکلاتی که شامل خونریزی یا ترشحات دیگر می شود، مفید است و با خاصیت قابضی که دارد از جریان مایع جلوگیری می کند. به همین جهت، از پوست درخت بلوط برای درمان اسهال، خونریزی بینی، خونریزی های شدید قاعدگی، بواسیر، رگ های واریسی و استفراغ استفاده می شود.
می توانید پوست درخت بلوط را برشته کنید، آن را آسیاب کنید و یا دمنوش آن را درست کنید. پوست بلوط خاصیت قابضی دارد و با اینکه خونریزی یا ترشح را قطع می کند، اما این درمان یک درمان موقت برای علائم بیماری است و مشکل اصلی را به طور کامل درمان نمی کند.

ادرارآور

پوست درخت بلوط ادرارآور است و به دفع مایعات اضافی بدن کمک می کند. اطبّای سنتی از این خاصیت برای دفع سنگ کلیه و رفع عفونت های ادراری استفاده می کردند. محققان بر این باور هستند که این حرکت مایعات در بدن به بهبود عملکرد کبد و کلیه ها کمک می کند و خلط گرفتگی را برطرف می سازد. باز هم تأکید می کنیم که پوست بلوط، مشکل اصلی را درمان نمی کند و فقط علائم را برطرف می کند.

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

خواص منحصر به فرد پوست درخت بلوط

ضد انگل/ ضد باکتری

تانن موجود در پوست بلوط به دفع انگل ها از بدن کمک می کند. تانن به عنوان یک ماده ی ضدانگل و انگل زدا، کرم های بالغ را می کشد و خاصیت ادرارآوری آن به دفع این مواد از طریق مدفوع کمک می کند. تانن دارای خاصیت ضد عفونی کنندگی قوی است که با باکتری ها مقابله می کند و از به وجود آمدن و پیشرفت عفونت جلوگیری می کند. این خاصیت همراه با خاصیت ادرارآوری، پوست درخت بلوط را به یک درمان سنتی مؤثر برای عفونت های ادراری تبدیل کرده است.

تهیه ی داروهای موضعی

می توان از دم کرده ی پوست درخت بلوط به صورت موضعی برای شستن و ضدعفونی کردن جراحت ها هم استفاده کرد. این ترکیب به توقف خونریزی کمک می کند و لایه ی محافظ و ضدعفونی کننده ای را بر روی جراحت ایجاد می کند و به بهبود زخم بدون خطر عفونت کمک می کند. از دم کرده ی پوست بلوط برای شستشوی بواسیر استفاده می شود که به دلیل خواص ضدعفونی کنندگی و قابضی آن می باشد. خمیر تهیه شده از پودر پوست بلوط، ‌آب و آرد  به خارج شدن نیش حشرات یا مار، تراشه ها و سم گیاهان سمی کمک می کند و این به دلیل قابض بودن پوست بلوط است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.